Nasze usługi
Maszyny Torowe

Budimex Kolejnictwo S.A. posiada w swojej dyspozycji pełny zestaw wysokowydajnych maszyn torowych pozwalających na kompleksową realizacje powierzonych zadań. Pozyskane pojazdy są najnowocześniejszymi maszynami tego typu w Europie, które w połączeniu z  innowacyjnymi rozwiązaniami geodezyjnymi, umożliwiają wykonanie geometrii  toru z dopuszczeniem ruchu na 250 km/h.

Do obsługi maszyn Spółka dysponuje wykwalifikowaną i doświadczoną kadrą operatorów i pracowników nadzoru, których kwalifikację są ciągle podnoszone poprzez dodatkowe szkolenia.

Połączenie nowoczesnych maszyn, doświadczonej kadry i innowacyjnych rozwiązań pozwala nam wykonywać roboty budowlane  szybciej, ze znacznie większą jakością niż  pozostałe maszyny dostępne na rynku.

Podbijarka uniwersalna Plasser & Theurer  Unimat 09-4x8/4s Dynamic

Unimat 09-4×8/4s Dynamic – To nasza najnowsza podbijarka uniwersalna, która została oficjalnie przekazana podczas Międzynarodowych Targów TRAKO 2021 w Gdańsku. Maszyna ta ma szereg zalet w porównaniu do podbijarek jednopodkładowych dostępnych na rynku. Pojazd ten jest połączeniem podbijarki szlakowej, podbijarki uniwersalnej oraz stabilizatora toru i mimo połączenia trzech maszyn w jedno, prace wykonuje bez straty na wydajności lub jakości w stosunku do pojedynczych maszyn. Główną zaletą są wysokowydajne agregaty podbijające, pozwalające na podbijanie dwóch podkładów jednoczenie z dużą szybkością. Ponadto, agregaty posiadają wychylne podbijaki, przez co podbicia stabilizacyjne mogą być wykonywane z pełną prędkością. Podbijarka szlakowa nie może tego robić ze względu na urządzenia przytorowe, natomiast tradycyjna podbijarka uniwersalna podbicia stabilizacyjne wykonuje z bardzo małą wydajnością. Dzięki temu zamknięcia torowe na czas podbicia są w bardzo dużym stopniu skracane. Ponadto, na maszynie jest zamontowana podwójna jednostka stabilizująca, przez co w pełnym stopniu zastępuje dynamiczny stabilizator toru, np. DGS 62N

Profilara tłucznia Plasser & Theurer – USP 2010 SWS

Profilara tłucznia  – USP 2010 SWS – To również nowy nabytek Budimex Kolejnictwo SA, który został odebrany w 2021 roku.  Nasza maszyna samojezdna przeznaczona jest do przemieszczania podsypki z miejsc, gdzie wstępuje jej nadmiar do miejsca, gdzie jej brakuje oraz do nagarnięcia podsypki w ruszt torowy, co umożliwia jego podnoszenie i podbicie. Umożliwia również zbieranie, przechowywanie, równomierne rozprowadzenie, kształtowanie  i profilowanie pryzmy tłucznia. Podstawowymi zespołami roboczymi maszyn są: pługi robocze (centralne, czołowe, boczne), urządzenia zbierające z obrotową szczotką, przenośniki taśmowe, zasobniki tłucznia, zsypy podsypki. Profilarka uniwersalna pracuje w zestawie maszyn wykonujących roboty związane z naprawą bieżącą i główną oraz modernizacją nawierzchni torowej jako jedna z ostatnich maszyn, ze względu na wykończeniowy charakter wykonywanych czynności. Maszyny te mogą być również doraźnie stosowane pojedynczo, na przykład do wyrównania pryzmy tłuczniowej po uzupełnieniu jej z wagonów samowyładowczych

Duomatic 09-32 CSM

Duomatic 09-32 CSM – szlakowa podbijarka wielopokładowa, wyprodukowana przez austriacką firmę Plasser&Theurer w 2018 roku. Zadaniem maszyny jest wyrównanie torów w płaszczyźnie poziomej i pionowej do założeń projektowych. Proces podbijania odbywa się za pomocą zespołu podnosząco-nasuwającego oraz zespołu zagęszczającego tłuczeń pod podkładami. Zespoły podbijające są zamontowane na przesuwnej ramie satelity, dzięki czemu proces wynoszenia i nasunięcia toru przebiega w trybie ciągłym.

UNIMAT 09-4x4/4S – DYNAMIC

UNIMAT 09-4×4/4S – DYNAMIC – Uniwersalna podbijarka szlakowo-rozjazdowa, wyprodukowana przez austriacką firmę Plasser&Theurer w 2018 roku. Zadaniem maszyny jest wyrównanie torów i rozjazdów w płaszczyźnie poziomej i pionowej do założeń projektowych. Proces podbijania odbywa się za pomocą zespołu podnosząco-nasuwającego oraz zespołu zagęszczającego tłuczeń pod podkładami. Zespoły podbijające są zamontowane na przesuwnej ramie satelity dzięki czemu proces wynoszenia i nasunięcia toru przebiega w trybie ciągłym. Maszyna posiada dodatkowo wbudowany dynamiczny stabilizator toru. Jest przystosowana do podbicia wszystkich typów rozjazdów występujących na terenie Polski.

DGS 62N

DGS 62N – dynamiczny stabilizator toru, wyprodukowany przez austriacką firmę Plasser&Theurer w 2018 roku. Dynamiczny stabilizator toru służy do stabilizacji podsypki. Stabilizacja podsypki toru następuje w wyniku działania wibratorów, które przekazują drgania poprzez szyny. Wynikiem jest poprawa stateczności podsypki poprzez jej zagęszczenie. W uproszczeniu rzec ujmując dynamiczny stabilizator toru wykonuje w krótkim czasie tą samą pracę, która zostałaby wykonana w wyniku normalnego ruchu pociągów (100.000 ton).

USP 2000 C2

USP 2000 C2 – profilarka, wyprodukowana przez austriacką firmę Plasser&Theurer w 2018 roku. Zadaniem maszyny jest równomierne rozprowadzenie, przegarnięcie, profilowanie pryzmy i czyszczenie toru z tłucznia. Maszyna posiada kosz w który zbiera tłuczeń, a następne przewozi i uzupełnia miejscach, gdzie go brakuje.